Hola a tots!
Començo aquest nou blog per dedicar les reflexions que hem mereixen el desenvolupament
del tercer curs del grau d’Educació Infantil que estic cursant a la Universitat
de les Illes Balears.
Qui soc? Per què soc aquí?
Els meus companys i companyes d’Eivissa ja em coneixen, però per les
companyes de Palma i Menorca em presento breument: Em dic Anabel, soc nascuda a
Eivissa i tenc 21 anys. El meu recorregut fins al grau d’Educació Infantil es
va iniciar des de que era petita, sobretot a primària, m’agradava aprendre i em
donava molts ràbia quan un mestre no ens ajudava o em feia avorrir les classes.
Va continuar amb l’escolarització de la meva germana, la qual té diagnosticat TDA-H
combinat, del tercer tipus. Els meus pares sempre van haver de lluitar perquè
la meva germana fos atesa com calia pel centre però aquest va demostrar molt
poca professionalitat i interès pels drets de la meva germana i, qui sap de
quants infants més.
Aquesta mena d’injustícies amb éssers tan innocents i vulnerables com els infants no s’haurien
de permetre i al descobrir la meva vocació, la meva curiositat per saber fins a
quin punt l’educació en aquestes primeres edats és important i la meva personalitat
altruista em va portar fins a aquesta carrera.
Jo no us diré “vull ser mestre perquè m’agraden els infants”, no, això és el
més típic que estareu tips de sentir. No soc mestre perquè vull estar envoltada
d’infants, vull ser mestre perquè em preocupa l’educació que reben els infants
i m’il·lusiona saber que aprendre pot tenir molt de sentit, pot ser apassionat,
significatiu, enriquidor... integral. Vull ser mestre perquè em preocupen els
infants i vull que rebin l’atenció que necessiten i mereixen.
Per què encetem aquest nou blog?
Començo aquest nou blog per dedicar les reflexions que hem mereixen el desenvolupament
del tercer curs del grau d’Educació Infantil que estic cursant a la Universitat
de les Illes Balears.
Aquest any no és un més, aquest és el moment on passarem un semestre (mig
curs universitari) “treballant” a un centre d’educació infantil destinat a nens
de 0 a 3 anys.
Què vull dir amb “treballar”? doncs, que comencem el practicum I, és a dir, farem tot el que sol fer un mestre en el dia
a dia d’una escoleta de veritat.
Durant aquests darrers anys he après moltíssim, i el més important, la meva
manera de concebre l’educació i d’entendre el que significa la infància ha anat
evolucionant i, és l’hora de posar en pràctica tot allò que sé o que em penso que he
après. Amb les pràctiques serè capaç d’autoavaluar-me de la manera més crítica, de veure si soc capaç de
fer tot allò que fins ara venc defenent perquè els infants hem posaran a prova
tots els dies.
Així doncs... a la fi han arribat les pràctiques! Supòs que tots i totes
estem ansiosos i animats per convertir-nos en esponges i captar les bones
pràctiques del nostre mestre d’educació infantil referent que ens toqui.
Llavors, aquests mesos aniré elaborant diverses entrades relacionades amb l’assignatura Reflexió
i Innovació Educativa, ja us podeu fer una idea sobre la mena d’entrades que
faré al llarg d’aquest semestre: recollir les meves experiències i tot el que
vaig aprenent sobre el meu procés d’ensenyament-aprenentatge durant les
practiquesi poder destriar així el que és important que consolidi, el que he d'aprendre i el que he d'evitar.
Aquesta assignatura i les practiques venen de la mà. És imprescindible
creure que es compaginen o que una part necessita l’altra, perquè de què
serveix una pràctica sense la posterior reflexió? Per aixó, tot i les directrius, tasques, recomanacions i ajudes que ens pot oferir la
mestra d’aquesta assignatura, el meu blog serà molt personal i atendrà a les
meves inquietuds, reflexions i experiències a nivell individual.
Competències:
2.4. Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d'aprenentatge (formació rebuda, formació futura,...) Reflexiono sobre tot el que ha passat abans de trobar-me a les portes d'entrada al pràcticum. Tota la teoria i formació que m'acompanya.
Competències:
2.4. Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d'aprenentatge (formació rebuda, formació futura,...) Reflexiono sobre tot el que ha passat abans de trobar-me a les portes d'entrada al pràcticum. Tota la teoria i formació que m'acompanya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario